sunnuntai 24. heinäkuuta 2016

Eka lomaviikko takana - mitä jäi käteen?


A P U A melkein 900 katselukertaa blogilla! Ja mua jännitti kamalasti julkaista koko blogia ja mietin kirjottaisinko sittenkin vaan itselleni, vähän niin kuin päiväkirjaa. Iso kiitos kaikille lukijoille ja erityiskiitos tykkääjille, kommentoijille ja tsemppaajille!

Nyt alkaa olla ensimmäinen lomaviikko takana. Tähän viikkoon on mahtunu kaikenlaista ja pakko todeta, että oli oikea päätös jäädä kotiin eikä varata väkisin mitään Tallinnan matkaa!

Maanantaina oli thainyrkkeilytreenit ja oli muuten luksusta sekin, että ei tarvinnut stressata aamuherätyksestä! Treenit on kello 20-21.30 ja oon kotona vasta 22 maissa. Käyn suihkussa, pesen treenikamppeet pikaohjelmalla (sori naapurit mutta mä en vaan pysty jättään niitä hiestä märkiä kuteita lojuun) ja syön. Käyn treenien jälkeen ylikierroksilla ja kroppa on niin täynnä adrenaliinia että melkein kohisee. Nukkuun pääsen vasta siinä 24 maissa ja yleensä heräilen noin tunnin välein kunnes saakin sitten nousta ylös. Jos muistan ottaa melatoniinin heti kun pääsen kotiin niin nukun vähän paremmin. 

Tiistaina kävin hierojalla (Timo Mäki Pirkanmaan hierojakoulun yhteydessä). Tunnin hieronta 29 euroa ja sain kaupan päälle vielä pari venyttelyvinkkiä, suosittelen! Ens viikolla mulla onkin taas aika urheiluhierojakoululle. Siitä lähdin porukoille juhliin äitin synttäreitä missä vierähti loppuilta. Hyvää ruokaa ja ulkoilua perheen kanssa.

Keskiviikkona kävin kirjastossa ja tapasin sattumalta vanhan koulukaverin, joka pyysi jätskille. Se pyysi myös mun puhelinnumeron ja pyysi ilmottaan kun oon lähistöllä. Jälkikäteen mietin oliko tää ihan viatonta vai oonko mä sinisilmänen. Kävin Lielahdessa shoppailemassa ja kun palasin kotiin niin pudotin kahvipannun lattialle ja se hajos. Ei edes oikeestaan harmittanut paitsi se, että miks se ei hajonnu ennen kun menin Prismaan vaan vasta kun pääsin sieltä kotiin! Soitin parhaalle ystävälle ja oli ihanaa jutella pitkästä aikaa.

Illalla oli taas thainyrkkeilytreenit. Otin vanhat lenkkarit mukaan ja lähdin hyppynarun sijaan alkulämmöille ulos. Juostiin Pyynikin näkötornille, siellä portaita ylös alas ja takasin Puutarhakadulle, 35 minuuttia. En oo ikinä juossu noin pitkää matkaa yhteen soittoon eikä oikeestaan tehnyt edes tiukkaa! Kiitos ryhmäkurin, ei siinä vaan voinu jäädä jälkeen! Sitten piti jaksaa vielä varsinainen treeni ja päälle pari erää sparria. Hyvä fiilis!

Torstaina pyöräilin Pyhäjärven ympäri Ankaran kropparempan Jaakon kanssa. Oli muuten huikeen hienoja maisemia matkan varrella, välillä mietin ollaanko me vielä Suomessa - miten näin lähellä on tällasia paratiiseja joista en oo tiennyt mitään! Samalla reitillä oli myös työkaveri miesystävänsä kanssa: vähän leikkimielistä kisailua (todennäköisesti ainoastaan mun mielessä) ja yhteinen kahvitauko. Kolme tuntia ja kolmekymmentä kilometriä myöhemmin olin ihan kuitti ja makasin loppuillan sohvalla katellen Ryan Gosling-leffoja Netflixistä.

Ota sä musta kuva niin mä otan susta!
Perjantaina kävin ostamassa uuden kahvinkeittimen veljen ja veljentyttären kanssa ja käytiin Vapriikissa mihin tuli myös sisko poikansa kanssa. Oli kivaa mutta olin ihan poikki kun pääsin kotiin. Tein lättyjä ja nice creamia (pakastettu banaani ja loraus kookoskermaa sekasin blenderissä) ja jatkoin Ryan Gosling-maratonia.

Ryan Gosling-maraton eväät
Lauantaina herätessä mulla oli kurkku vähän kipeä, joten päätin jättää kaikki treenihoukutukset siltä päivältä väliin. Kävin kirjastossa, koska mun varaama kirja oli saapunut ja huomasin että Hämeenpuistossa oli "luret päällä". Eihän suomalaisilla ollut tapana kokoontua yli neljän hengen ryhmissä? Tuulensuun terassilta asiakas kehotti pokemonittajia hankkiin elämän. Nauratti koko loppumatkan kotiin.

Tänään sunnuntaina siivosin ja kävin salilla. Hallituskadulla oli hiljasta ja oli tosi hyvä ja rento olo treenata! Koitin kuvata muutamaa liikettä että näkisin näyttääkö oikealta mutta kotona huomasin että olin ottanut videon sijaan kuvia. Poistin ne :D 
Hyvä treeni - parempi mieli!
Bataattiranskikset, pakasteseiti yrttikastikkeella, salaatti ja itse tehty pesto
Lätty meksikomaustetuilla vihanneksilla, kookoskermalla ja pestolla
Eka lomaviikko oli kokonaisuutena erinomainen enkä ois voinu toivoa enempää. Parin ensimmäisen illan jälkeen ei työasiatkaan enää pyörinyt mielessä. Tosin viime yönä näin unta työkavereista... ikävä? :D Huomenna alkaa uus viikko täynnä mahdollisuuksia! 

Loppuilta otetaan rennosti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti