lauantai 23. heinäkuuta 2016

Mun muutostarina osa 3

Muutostarina jatkuu... Edellisessä postauksessa muutostarinaa vuodelta 2014! (huom! tekstiä päivitetty 24.7.16)

Palasin Kolumbiasta tammikuun lopussa 2015. Reissu oli unohtumaton monella tavalla ja sain itelleni toisen perheen siellä. Upeita ihmisiä, hyvää musiikkia ja uskomaton luonto! Ja ihan saakelin kuuma - totta kai onnistuin polttaan itteni muutamaankin otteeseen. Näin myös yhtenä yönä kummituksen elämäni ensimmäistä ja toivottavasti viimestä kertaa. Kummitustarinoita siellä riitti vaikka kuinka! Näin miten tavalliset keskiluokkaiset kolumbialaiset elää mutta näin myös miten köyhemmät perheet elää hökkeleissä, joissa ei oo lattioita, vessoja tai mihin ei tuu vettä. Olin kuulemma ensimmäinen turisti Parque Industrialissa ja sen kyllä huomas siitä määrästä ihmisiä mikä tuli moikkaan :D

Futiskenttä Parque Industrialissa
Bileet joulua varten koristellulla kotikadulla
Tammikuu 2015 ja palanu selkä
Tammikuu 2015 viidakossa
Parque del Café tammikuu 2015
Kevät 2015 oli taas todella rankka. Reissusta palattuani mun sisko muutti 3kk ikäsen vauvansa kanssa mun luokse ja nukuin seuraavat kolme kuukautta sohvalla. Totuin siihen niin että jatkoin pari yötä sohvalla nukkumista vielä senkin jälkeen kun sisko ja kummipoika muutti omaan asuntoon ja mun sänky oli taas vapaana. Olin sijaisena nykysessä työpaikassa, tein gradua, suoritin kursseja yliopistolla ja kotona olin isä, äiti, kummitäti ja sisko. Sitten vielä sillonen poikaystävä tuli yllätysvisiitille ja mä olin vaan vihanen. Olin just saanut kaiken suunnilleen sujuun ja sit koko pakka hajos. Muistan kuinka itkin töissä koska muualla en oikein voinu. Tässä kohtaa mut piti järjissäni se, että helmikuussa 2015 liityin Acticin jäseneks ja karistin siinä kaiken muun ohessa Kolumbiassa kertyneet kilot ja pöhnän. Sali ja sauna oli ne paikat missä mun ajatukset sai levätä! Jätin uudestaan tupakanpolton eikä alkoholikaan enää maistunut. Kävin vuoden aikana Acticilla yli 120 kertaa vaikka olinkin osan vuodesta reissussa ja kävin myös muilla saleilla aina kun mahdollista. 

Toukokuu 2015 Alicante Plaza del Toros
"Sauna" Gandiassa, Espanjassa
Toukokuu 2015
Kesän 2015 olin töissä, raadoin gradun parissa ja tuntu että se ei edisty yhtään. Siinä sivussa kävin salilla 3-4 kertaa viikossa. Syksyllä 2015 jatkoin töissä joka toinen viikko ja joka toinen viikko oli pyhitetty gradulle. Tutustuin Bodyworkersiin ja aloin treenaan Booty-ohjelmaa läpi. Osallistuin elämäni toiseen ryhmätreeniin ja kävin ensimmäistä kertaa elämässäni WFC Tampellassa (joka on muuten nykysin mun suosikkisali!). Aloin myös käymään kaks kertaa viikossa thainyrkkeilemässä Hervannassa K4 Centerillä missä kävin peruskurssin ja vuoden loppuun jatkoryhmässä. Puolen tunnin bussimatka hikisenä treenien jälkeen ei ollu mun juttu joten vaihdoin tammikuussa 2016 Chitaladalle ja siellä on ollut nyt hyvä käydä, erityisesti kun matka kävellen kestää 3 minuuttia (oon ottanut aikaa). Kaukosuhde päättyi loppuvuodesta 2015 eikä sitä oo tullut ikävä. Joulukuussa 2015 vedin ensimmäisen leukani! Ikimuistoinen hetki mistä teki vielä paremman se, että yks söpö tyyppi näki sen ja anto high fivet :D

Ja tarinan neljännessä osassa päästään vihdoin vuoteen 2016!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti